cd2

Premiärvisning av Trelleborgs nya OTR-däck, EMR1031, på Svenska Maskinmässan

Trelleborg-EMR1031-720x405
Trelleborg har tagit sig an uppgiften att förbättra arbetet för hjullastare med lanseringen av sitt senaste OTR-däck, EMR1031. Däcket kommer premiärvisas i Trelleborgs monter N:12B på Svenska Maskinmässan den 2 - 4 juni på Solvalla i Stockholm. I montern kommer besökarna kunna ta del av Trelleborgs breda utbud av hållbara däcklösningar inom entreprenad och återvinning men även inom lantbruk och skog.

Tony Alderlid, Industrial Tire Manager Nordic Countries på Trelleborg säger: "Våra däckexperter kommer finnas på plats för att tillsammans med besökarna diskutera hur Trelleborgs däcklösningar kan hjälpa dem att öka sin produktivitet på ett hållbart sätt. Vi är glada över att världspremiären på vårt nya däck EMR1031 sker på Svenska Maskinmässan. EMR1031 är ett däck speciellt anpassat för hjullastare och dess applikationer. Vi kommer dessutom ha förmånliga mässerbjudanden och hoppas att många tar chansen att komma förbi vår monter”.

EMR1031 är konstruerat för att prestera på de mest krävande underlagen såsom sand, sten eller extra hårda underlag. Däcket är tillverkat av en skärbeständig gummiblandning och har ett sidoväggsskydd i premiumklassen för maximalt skydd och längre livslängd. Det mångsidiga mönstret erbjuder överlägsen dragkraft.

EMR1031 däcket har en bred kontaktyta som ger upp till 7% mer stabilitet med mindre vibrationer jämfört med en annan premiumprodukt. Däckets skärbeständiga blandning är 20% mer motståndskraftig mot skärskador och slitage, vilket minskar maskinens stilleståndstid och resulterar i lägre driftskostnader. Det djupa slitbanemönstret säkerställer längre livslängd, förbättrat grepp och har en självrensande effekt under användning, även i sandig eller lerig terräng. För att minska miljöpåverkan kommer EMR1031 med ett regummerbart hölje, vilket maximerar kundernas investeringar på ett hållbart sätt.

Långvarig prestanda, stadigt grepp, överlägsen kontroll och förebyggande av däckskador bidrar alla till förarens förbättrade produktivitet, utmärkt stabilitet och komfort som de kan lita på i de mest krävande tillämpningarna.

Läs mer om Trelleborg EMR1031 däckets egenskaper här:
www.trelleborg.com/sv-se/wheels/produkter-och-losningar/entreprenad-och-gruvdrift/dack-for-jordforflyttning/hjullastare/earth-moving-radial-tires-1031.

Download the Press Kit