Trelleborg ger sig ut pa vagarna med 2015 ars europeiska roadshow

Trelleborg ger sig ut på vägarna med 2015 års europeiska roadshow

För att ytterligare öka sitt engagemang att hjälpa lantbrukare producera mer med mindre tillkännagav Trelleborg lanseringen av sin europeiska roadshow 2015 på SIMA 2015.

Med endagsevenemang i Sverige, Tyskland, Polen, Frankrike, Spanien och Storbritannien innehåller roadshowen flera fältdemonstrationer som visar hur lantbrukare kan förbättra och framtidssäkra sin verksamhet. Trelleborgs interaktiva monter ”Blue Box” kommer också att finnas på plats för att hjälpa besökarna med allt de behöver veta om företagets sortiment av digitala verktyg.

I centrum för fältdemonstrationerna kommer TM700 ProgressiveTraction™ att stå, en ny /70-serie radialdäck som har designats för att möta traktortillverkarnas förnyade fokus på medelstora traktorer. TM700 tillverkas enligt företagets BlueTireTM-teknik och optimerar effektiviteten i lantbruket tack vare hög dragkraft, utmärkt självrensning och extra körsträcka.

På varje stopp av roadshowen kommer Trelleborg att genomföra tre fältdemonstrationer. Den första demonstrationen visar på TM700 ProgressiveTraction™-däckens utmärkta bärighet samt oöverträffade dragkraft och bränsleeffektivitet. Den andra demonstrationen visar vikten av att välja optimalt däcktryck för den specifika lantbrukstillämpningen, enligt rekommendationerna i Trelleborg Load Calculator. Den tredje och sista demonstrationen visar hur en bredare kontaktyta på däcket inte bara kan öka effektiviteten och produktiviteten i driften, utan även ge betydande besparingar.

Under showen kommer även TM1000 High Power, TM3000 och Trelleborg THK-fälgar att visas som exempel på innovationer från Trelleborg som ger större kraft, vridmoment och avkastning med lägsta möjliga miljöpåverkan.

Lorenzo Ciferri, Marketing Director för Agricultural and Forestry Tires på Trelleborg Wheel Systems, kommenterar: ”På Trelleborg har vi länge arbetat för att säkerställa att lantbrukarna får ut det mesta av sin utrustning och därmed kan producera mer med mindre. På Trelleborg Road Show kan de själva få uppleva fördelarna med de senaste innovationerna från Trelleborg.”

Trelleborg samarbetar med ledande traktortillverkare för att ta fram kompletta lösningar, och betonar hur rätt kombination av traktor och hjullösning kan maximera investeringen och förbättra lantbruksverksamheten. Av den anledningen organiserar Trelleborg varje stopp tillsammans med ledande traktortillverkare.

”Oavsett om lantbrukaren vill öka avkastningen på sina skördar, skydda marken, bekanta sig med de senaste digitala innovationerna för att öka sin prestanda eller ta del av bästa praxis inom lantbruket är nya Trelleborg European Road Show 2015 den perfekta plattformen för just detta”, tillägger Ciferri.

Trelleborgs roadshow går av stapeln mellan 5 juni och 26 september och består av sju stopp. Du hittar ytterligare information om datum och platser för Trelleborg European Road Show 2015 och anmäler dig på www.trelleborg-roadshow.com.

Ladda ner pressmeddelandet (pdf):

Trelleborg ger sig ut på vägarna med 2015 års europeiska roadshow